Matejki 22/26
90-237 Łódź
e-mail: anna.laszkiewicz@uni.lodz.pl
Centrum jest miejscem, które łączy naukę z praktyką, promuje innowacje i najlepsze rozwiązania, aby wspierać i rozwijać dziedzinę handlu, w tym handlu elektronicznego i technologii internetowych.
• Prowadzenie badań nad szerokim spektrum zagadnień związanych z handlem zarówno w ujęciu tradycyjnym, jak i elektronicznym oraz technologiami internetowymi i ich upowszechnianiem.
• Stymulowanie wspólnych działań i wymiany idei pomiędzy badaczami oraz ekspertami w dziedzinie handlu elektronicznego i technologii internetowych w celu lepszego zrozumienia tego obszaru.
• Rozpowszechnianie wiedzy. Centrum pełni rolę forum do publikacji i dyskusji nad najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie handlu tradycyjnego i cyfrowego.
T – technology/technologia: Badanie nowych technologii wspierających handel internetowy, takich jak systemy płatności, bezpieczeństwo danych i prywatność w Internecie, czy innowacje w zakresie AI i Big Data.
O – operations/operacje: Wpływ handlu elektronicznego na struktury organizacyjne i zarządzanie łańcuchem dostaw, efektywność operacyjną oraz optymalizację procesów w handlu elektronicznym, kwestie prawne i prawa własności w handlu elektronicznym.
U – user experience/doświadczenie użytkownika: Analiza i rozwój strategii mających na celu poprawę doświadczeń klientów w sklepach, w tym projektowanie interfejsów, personalizacja i badania nad zachowaniami konsumenckimi.
C – commerce strategies/strategie handlowe: Badanie modeli biznesowych przedsiębiorstw handlowych, strategii i narzędzi marketingowych, trendów rynkowych i zachowań zakupowych, optymalizacja kanałow (omni-, opti- channel), strategii rozpowszechniania produktów i usług przez Internet, zarządzanie relacjami z klientami.
H – human factors/czynniki ludzkie: Skupienie na aspektach społecznych i psychologicznych handlu, w tym wpływie mediów społecznościowych, kultury zakupów online i zachowań konsumenckich a także poziomu akceptacji technologii.
Odbiorcami badań i działań realizowanych przez Centrum są pracownicy naukowi, specjaliści zajmujący się badaniami nad handlem i konsumpcją oraz osoby pracujące w dziedzinie technologii internetowych, takie jak menedżerowie, konsultanci i decydenci. Centrum jest ukierunkowane na współpracę z naukowcami z polskich i zagranicznych ośrodków naukowo-badawczych a także na uważną identyfikację potrzeb przedsiębiorstw, poszukiwanie i rekomendowanie najlepszych rozwiązań obejmujących wspólne badania, udział w studiach podyplomowych i szkoleniach indywidualnych.
Skład Rady Naukowej Centrum:
Prof. dr. hab. Wojciech Grzegorczyk
Prof. dr. hab. Maciej Urbaniak
Dr hab. Anna Łaszkiewicz, prof. UŁ
Dr Mariusz Woźniakowski